logo tasarım
Logo nedir? Lafız mazmunı olarak soy huzurlığı dilimizde amblem olan, bir hizmetin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak hizmetletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı hizmeti sembolize edebileceği kadar, markanın kendi mazmunı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara ehil olabilir.
Sorusu sorulduğunda lügat mazmunının dışında, birçok logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan şahıs veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı berenarı önemlidir. Gayrı taraftan logo dizayn çaldatmaışmasını yapacak şahıs veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çaldatmaışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, hizmetletmenizin ve bundan ahir çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çaldatmaışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğhizmettirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş meydanı ile faaliyette bulunan şirketler kucakin daha çok tercih edilebilir. Hiç bir sektörde etkinlik gösteren hizmetletmelerin umumiyetle logoları bölümü temsil değer. Fakat ansızın çokça bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda izhar etmek imkansızdır.
Logo ne hizmete yarar?
İşletmeler kucakin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz vakit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kırık dökük halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan fiilen marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple hizmetletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza bozulmamış adımlarla devam edebilmek namına “logo dizayn” çaldatmaışması ile başlangıçlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söyleyiş değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir manzarate tanınmasını sağlayıcı hizmetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, palas anlaşılır, kanalırlanması palas, mümkün başüstüneğunca azca sayıda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çtay baskı ve parça tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok kebir ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı şirket ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya kebir ziyan verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine birebir olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini elbette tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kanatıdizi ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü vakit de temizılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da şirket kucakin logo tasarlanacağı vakit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı vakit simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu malumat çok önemlidir.
Comments on 'logo tasarım' (0)
Yorumlar beslemesi