Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yasevimliığı topluluk zarfında kıymeti olan , kabiliyet, seçenek ve sair davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tübaşöğretmen.

Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara göre insanoğluın davranışlarında belli gelişmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Eğitim bilimi; ferdin davranışlarındaki yaşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek değmeslekme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü üzere eğitimin bir çok teşhismı konstrüksiyonlabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:

“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin yalnızçlarına şayan ) değmeslekme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu teşhis göre;

· Eğitim bilimi bir vetiretir.

· Eğitim bilimi sürecinde, ferdin davranışlarının istenilen yönde değmeslektirilmesi yalnızçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değmeslekme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim bilimi sürecinde ferdin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç omurga öğesi vardır.

1. Fakatç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Eğitim bilimi yalnızçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı umum kültürler sinein aynıdır. Fakatçların içeriği ve öğrenme sinein kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre göre değmeslekebilir, lakin sürecin doğbeyı değmeslekmez.

Eğitim bilimi kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince biraşkın filozof ve terbiyeci, eğitimin ne başüstüneğuna dair farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin akseptans edilen standart teşhismı şudur: Eğitim bilimi, ferdin davranışlarında kendi yaşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış değmeslekikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın zarfında eğitime dair bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değmeslekikliği” ve “müddetç” üzere kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.

Eğitim bilimi, beşer sinein ömür boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere şayan olabileceği üzere istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin meslekletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği üzere gelişigüzel de kabil. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal yetişek, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal yetişek denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, yetişek merkezleri üzere mekânlarda verilen yetişek formal; ferdin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan yetişek ise informal eğitidir. Kısaca yetişek yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine göre sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek sürdürmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda ya da kurumlarda belli bir niyet ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci idari bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal yetişek ise bizatihi gelişen plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki duygusal bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir dizge olarak ele kırmızıındığında ise yetişek sisteminin üç omurga ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Kaynar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, tesisat, maliyet, personel üzere fiziksel unsurlardır. Süreç; meslek zarfında meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, izin, test mealları üzere istenilen davranış değmeslekiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Comments on 'Ümit Kalko Haberleri' (0)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.